Thursday, July 15, 2010

My Coral,My Sango

Prof.Dr.Hayashi brife how to coral transplanting
Measure "my sango"
Choose a place for coral transplanting
Group shot
Thank you very much!!!!
12 July we started Coral transplaning 13th Mabul Marine Day[MMD].
We invited Prof.Der.Hayashi from Japan for brifes for MMD.
We should know how should do coral transplanting before doing it.
It's very important how depth we should choose a place,for coral survive after transplantings.
Check Scientific names,Measure coral and after that observing it.
Everybody earnestly listen him.We wish can see coral spawning it.
Thank you very much,Hayashi-sensei and everyone!!!!!!

Weather:Sunnyday
Sea condition:good
Water temp:29-30℃
Dive guides:Rika,Niger,Valantine,Fauzy,Vit
7月12日にマブールマリンデー(MMD)の一環として第13回サンゴの移植を行いました。
サンゴの移植についての説明をよりわかり易くする為に、日本から林 公義先生をお迎えして
講義を行っていただきました。
サンゴの移植を実際に行う前に、講義を受けサンゴがキチンとサバイバル出来るように
移植するための方法を学びました。
どの場所を選ぶのか?サンゴの学名チェックやサンゴを計測等を行いました。
又、その後の観察が必要となります。
皆さん真剣に取り組んでいらっしゃいました。

林先生、皆様、ご参加いただき本当にありがとうございました!!!!

No comments:

Post a Comment