Monday, May 23, 2011

Recently Mabul and Kapalai

Blue-ring Octopus!!
[Special thanks!!:Mr.Ser yoong]
Purple-fire dirtgoby
Mandarin fish
[Special thanks!:Hirosawa-san,both pics]

We had a hot news from Sipadan,also Mabul & Kapalai can see good things.
Niger found Flamboyant cuttlefish and their group saw Blue-ring Octopus same timing!!
We always get Divers requests to see this two.What a lucky Divers!!!
Guest and Guide was very excited to find it.

By the way,weather is not stabled this year.
It's heavy rain lastnight.
We need more sun light!!!!!

最近シパダンの良いニュースばかり書き込みましたが、マブール・カパライもなかなか熱いですよ。
ナイジャーがハナイカを見つけてきました、しかもナイジャーグループは同時にヒョウモンダコも
一緒に見ているのです!
ここ数年でもリクエストの多いハナイカとヒョウモンダコを同時に見れるとはなんとラッキーな!
ゲストもガイドも興奮して戻ってきました。

ところで天気は今年の天気は全然安定しません。
昨夜はかなり雨がひどく降りました。
太陽パワーが欲しい~~~~~~~~~

Weather:Cloudy
Sea condition:Ok
Water temp:27-29℃
Dive guides:Jimmy,Froilan,Valentine,Matius,Andyrian

No comments:

Post a Comment